HRANA ZA „ONE” DANE

U danima PMS-a žudite za slatkom i slanom hranom? To se događa velikom broju žena, a dobra vest je da se ne morate previše odricati. Pametnim izborom namirnica pobedite tegobe i ostanite vitki

Ženama koje se svakog meseca suočavaju s PMS-om nije lako. Osim naglih promena raspoloženja, muči ih i žudnja za hranom. Slatko, slano ili kiselo? Zavisi od trenutka. Baš zbog tih žudnji žene se tokom PMS-a često udebljaju. Doskočite predmenstrualnom sindromu pametnim izborom namirnica koje će ublažiti sve tegobe.

Orašasti plodovi

Tokom PMS-a žene su izuzetno emocionalno osetljive i zato su sklone naglim promenama raspoloženja. Da biste smirile živce, birajte hranu koja će vas umiriti. To su orašasti plodovi bogati magnezijumom i omega-3 masnim kiselinama koje će vam omogućiti potrebno smirenje. Naoružajte se, dakle, spanaćem, celovitim žitaricama, orasima i drugim orašastim plodovima koji će vam tokom PMS-a biti najbolji prijatelji.

Voće i povrće

U dane PMS-a organizam i sam traži mnogo zdraviju hranu da bi se zaštitio od stresnih hormona. Zato svakako unosite u organizam mnogo voća i povrća, a posebno se preporučuje ono koje obiluje vodom. Iako je telo u tim danima ispunjeno tečnošću, dodatni unos teraće ga na čišćenje.

Konkretna hrana za jedan obrok

Da se ne biste mučili, nemojte sebi uskraćivati konkretnu ukusnu hranu za kojom žudite. Ne morate da preterujete, ali za jedan obrok dnevno priuštite sebi sjajnu hranu u kojoj uživate. To može da bude jastog, sir i fino vino. Ili teleća šnicla s ukusnom salatom. Izbor je vaš, ali budite umereni.

Hrana bogata vlaknima

Jedna od neugodnijih propratnih pojava tokom PMS-a je opstipacija, odnosno zatvor. To izaziva nadutost i može da bude bolno. Da se s tim ne biste mučili, birajte hranu bogatu vlaknima poput smeđeg pirinča, mahunarki i drugog vlaknastog povrća. Osim što ćete pomoći crevima, organizam ćete napuniti i potrebnom energijom.

Sladoled

Organizam tokom PMS-a traži i takozvanu „hranu za utehu“. U tu kategoriju ulaze poslastice i ugljenohidrati. Mnogo žena tokom tih dana žudi za čokoladom ili testeninom s punomasnim sirom. Nastojte da jedete takvu hranu jer ćete sebi napraviti medveđu uslugu. Posle brzog zasićenja, samo ćete se još lošije osećati. Kada vas uhvati želja za hranom za utehu, jedite sladoled. On će vas zadovoljiti, a neće ostaviti loše posledice.

Izvor: PRESS