PET ZAČINA KOJI POMAŽU U MRŠAVLJENJU

Dok pretražujete internet stranice u potrazi za najboljom dijetom ili planom vežbanja koji će vam pomoći da oslabite, imajte u vidu da se pojedini saveznici u borbi protiv kilograma već nalaze u vašoj kuhinji. Pogledajte kojih pet začina mogu da ubrzaju vaš put do idealne figure.

CIMET

Studija objavljena u časopisu ,,Diabetes Care“ pokazala je da samo jedna kafena kašičica cimeta dnevno snižava nivo šećera u krvi i utiče na preradu ugljenih hidrata. Takođe može sniziti nivo holesterola i do 25 odsto. Ipak, nemojte preterivati sa cimetom – dve do tri kafene kašičice na dan biće sasvim dovoljne, jer cimet sadrži kumarin, hemikaliju koja može oštetiti jetru ako se konzumira u veoma velikim količinama.

LJUTA MLEVENA PAPRIKA

Glavni sastojak ljute mlevene paprike, kapsaicin, ima dokazan termogenski efekat, što znači da stimuliše centralni nervni sistem da povisi telesnu temperaturu, čime se povećava sagorevanje kalorija. Neke studije pokazuju da kapsaicin zapravo suzbija apetit, a dobre vesti očekuju i one koji nisu ljubitelji ljute hrane – naime, kapsaicin je podjednako efektan ako se unosi i u obliku kapsula.

BIBER

Crni biber, jedan od najčešće korišćenih začina, ima nekoliko oblika blagotvornog uticaja na organizam, a jedan od njih je povezan sa gubitkom kilograma – osnovni sastojak bibera, piperin, tokom nekoliko sati nakon konzumiranja povećava razgradnju masti za 8 odsto.

SENF

Poput drugih ljutih začina, senf takođe ima termogenski efekat, koji utiče na veće sagorevanje kalorija. Istraživači sa Oksforda su utvrdili da samo konzumiranjem senfa možete sagoreti oko 50 kalorija iz obroka od 700 kalorija.

ĐUMBIR

Đumbir je poznat kao biljni diuretik, odnosno supstanca koja pospešuje izbacivanje mokraće iz organizma, a on takođe pozitivno utiče na proces varenja, tako što pomaže hrani da lakše putuje kroz digestivni trakt.

Žena Blic